Les plantilles de les empreses de servei al client de Telefónica-Movistar exigeixen un canvi en les condicions laborals

movistar
La pressió asfixiant que reben comporta una davallada en la qualitat del servei al client

Els treballadors i les treballadores de les empreses de contact center i telemàrqueting Atento, Digitex, Extel i Unitono d’arreu de l’Estat es concentraran demà, 17 de juny, davant dels centres de Telefònica i botigues Movistar per denunciar la forta pressió que pateixen en els seus llocs de treball.

A Barcelona, la concentració tindrà lloc davant l’edifici de Torre Telefónica (Fòrum), de 12 a 13 h, aproximadament. El proper dilluns, 23 de juny, hi ha convocada una vaga de 24 hores a tots els centres de l’Estat.

La Federació de Serveis de la UGT – FES-UGT ha denunciat en reiterades ocasions la pressió asfixiant que reben els treballadors i les treballadores d’Atento, Extel, Digitex i Unitono (uns 15.000 arreu de l’Estat, dels quals uns 2.500 a Catalunya). Aquesta situació comporta una davallada en la qualitat del servei d’atenció als clients de mòbil, fix, ADSL i televisió de Telefónica-Movistar. Els treballadors i les treballadores d’aquestes empreses denuncien que no tenen el temps mínim imprescindible per completar correctament una trucada. Habitualment, en els centres d’atenció al client quan finalitza una trucada comença un treball administratiu posterior que permet executar la petició, la venda o la reclamació del client. Des de la FES-UGT denunciem que Telefónica-Movistar ha decidit eliminar el temps destinat a aquest procés, cosa que provoca que un cop finalitzada una trucada els agents hagin d’atendre la següent, sense pausa. Això eleva considerablement la possibilitat d’error a l’hora de “tramitar” o “codificar” la trucada anterior.

Des de la FES-UGT entenem que si es corregís aquesta situació, s’alleugeririen molts dels riscos psicosocials associats dels teleoperadors. A més, aquesta situació fa minvar els comptes de resultats d’aquestes companyies fins a fer-les inviables en alguns casos, com el de la multinacional Teletech (antiga proveïdora de Telefónica-Movistar i Vodafone), que ha decidit abandonar l’Estat espanyol per manca de rendibilitat del negoci.

De nou, qui paga aquesta situació són els treballadors i les treballadores d’aquestes companyies, on els continus ajustos de plantilla, jornada o horaris són crònics.

Concentració treballadors Atento, Digitex, Extel i Unitono

DIA: dimarts 17 de juny.