Les prestacions socials basades en l’IRSC han perdut un 10,6% de poder adquisitiu en 4 anys

gent-gran-pobreLa Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya demana a la Generalitat que l’IRSC recuperi la devaluació econòmica que ha patit en els darrers anys

La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya -formada per diverses entitats socials, sindicals i veïnals de gent gran- exigeix a la Generalitat de Catalunya i, concretament, al Departament d’Economia, que actualitzi l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) amb l’IPC i es recuperi la devaluació econòmica que aquest indicador ha patit en els darrers anys.

L’IRSC és l’indicador que s’utilitza a Catalunya per determinar l’accés a les prestacions, així com la seva quantia. L’any 2010 va tenir un increment de només l’1% i des de llavors resta congelat; per contra, els preus a Catalunya sí que han augmentat.

Actualment (i des del 2010), l’IRSC se situa en 569,12 euros, però seguint els acords del 2008, la quantia hauria de ser de 649,98 euros. Això significa una pèrdua de poder adquisitiu des del 2010 del -10,60% i des del 2006 del -12,44%: una pèrdua de 80,86 euros mensuals i de 1.132 euros anuals (per 14 pagues).

Últim any en què el Govern es va reunir amb els agents socials per acordar l’IRSC va ser el 2010