Les rebaixes van començar fa 2 mesos per als treballadors del sector del comerç

supermercat.jpg
La UGT de Catalunya denuncia la desregularització de la jornada del nou conveni col·lectiu de Grans Magatzems

El comerç català ha perdut més de 100.000 llocs de treball al 2009 i ha degradat les condicions dels treballadors que mantenen l’ocupació

La Federació del Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya denuncia que les rebaixes que avui comencen no són una novetat per als treballadors del comerç, que han vist dràsticament disminuïts els seus drets des que fa dos mesos es va aprovar el nou Conveni Col·lectiu de Grans Magatzems signat pels sindicats corporatius Fetico i Fagsa. Aquest nou conveni estableix la desregularització de la jornada, el que comporta greus danys de caràcter social, personal i econòmic als treballadors i les treballadores del comerç.

Tanmateix, si les campanyes de Nadal i de rebaixes esdevenen cada any un veritable calvari per als treballadors i treballadores del comerç, la implementació del nou Conveni Col·lectiu ha fet del tot impossible la ja de per sí complicada conciliació de la vida laboral i familiar per als treballadors i treballadores d’aquest sector, a més de tenir greus efectes sobre la seva salut. Les darreres campanyes de Nadal i de rebaixes ja han suposat una excessiva càrrega de treball per a les plantilles del comerç, però encara més ho és aquest any, on la desregularització dels horaris ha comportat jornades de fins a 12 hores.

Aquestes rebaixes en els drets dels treballadors del comerç se situen en una conjuntura especialment dramàtica per al sector. Els treballadors han resultat els més afectats per aquesta crisi, ja que les empreses volen continuar obtenint els mateixos marges de benefici que havien obtingut en època de bonança i ho fan a costa dels drets dels treballadors i les treballadores. En el 2009, el comerç català ha perdut més de 100.000 llocs de treball, tant a la petita i mitjana empresa com a grans superfícies, i als treballadors que s’han mantingut al seu lloc de treball se’ls han retallat els seus drets de manera dràstica, amb una jornada completament desregularitzada.{mxc}