Les retallades al servei d’emergències mediques redueixen la plantilla d’atenció telefònica

L’empresa subcontractada que gestiona el 061, Qualytel, no ha renovat contractes de l’estiu, ha acomiadat 12 treballadors i ha reduït les hores de servei de 18 treballadors més

Arriba el fred, amb el conseqüent augment de demanda d’assistència sanitària i justament ara el 061, el telèfon d’emergències mediques, realitza un seguit de canvis acomiadant treballadors i reduint jornades en lloc de reforçar la plantilla.

El Sistema d’Emergències Mèdiques està gestionat actualment per l’empresa subcontractada Qualytel. Des del setembre fins a avui, no s’han renovat contractes, s’han acomiadat 12 treballadors i treballadores i s’ha reduït el contracte laboral de 18 més, que passen de 32 a 20 hores setmanals. Això significa que el personal tindrà problemes per cobrir els seus propis descansos i pauses, amb condicions laborals cada cop pitjors i més precàries, el que posa en perill les emergències, que malauradament són imprevisibles i no sabem en quina franja horària passaran.

Qualytel al·lega que el SEM ha retallat el pressupost, com està fent la Generalitat amb la resta del sector públic, de manera que el servei ha de funcionar amb menys personal per reduir costos, el que implica que el servei d’emergències mèdiques que es presta a la població serà pitjor, amb el risc de no poder fer front a totes les trucades i desatendre les necessitats de la ciutadania. Actualment la plantilla d’assistència telefònica no arriba a les 200 persones.

Comments are closed.