Les retallades del govern embruten l’aeroport del Prat

elpratVaga al sector de la neteja de la T2 de l’aeroport els dies 24 i 25 de maig, i a la T1 el 29 i 30 de maig

La UGT del Baix Llobregat dóna suport a les mobilitzacions dels treballadors i treballadores de les empreses concessionàries de la neteja a les terminals T1 i T2 de l’Aeroport del Prat.

Després de dies de negociació i de no poder arribar a un acord en l’acte de mediació celebrat avui a la seu del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, es ratifica la convocatòria de vaga en aquest sector de la neteja per als dies 24 i 25 de maig a la T2, i per als dies 29 i 30 a la T1 de l’Aeroport del Prat.

Aquest conflicte està motivat per la modificació de condicions de treball que volen imposar les empreses respectives als seus treballadors, arran de la reducció de costos que AENA ha comunicat a tots els sectors dels serveis aeroportuaris a tot l’Estat, i que a l’Aeroport de Barcelona es xifren en un estalvi que supera l’1,3 milions d’euros per al 2012.

Dins el paquet de modificacions que volen retallar a les plantilles de la neteja hi consta l’impagament dels festius, el desplaçament de les vacances unilateralment per part de les empreses, la no aplicació de les condicions laborals a les noves contractacions i la inaplicació de l’acord aeroportuari de la neteja en matèria salarial.