Les seccions sindicals de la UGT i CCOO denuncien Seat davant la Inspecció de Treball

Font: ACN
Imatge d’una operaria de Seat treballant a la cadena de muntatge de l’Ibiza el 19 d’abril de 2017.

Les seccions sindical de la UGT i CCOO a SEAT han registrat avui a la Inspección de Treball una denúncia en què manifesten que dissabte, 11 d’abril, la direcció de Seat va enviar una nota a la plantilla que treballa en àrees indirectes no lligades a la producció principal per indicar-los que a partir del 14 d’abril haurien d’incorporar-se gradualment al seu centre de treball, amb la limitació d’un 25% per cada dependència, incloent el personal que actualment treballa a distància.
Entenem que Seat incompleix les recomanacions del Ministeri de Sanitat de fomentar el treball a distància, a més d’incomplir amb els articles 14, 38 i 39 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, ja que la reunió amb la representació legal dels treballadors està prevista per després de la reincorporació de part de la plantilla (15 d’abril).
La representació legal dels treballadors denunciem que ni la relació laboral dels treballadors ni el personal dels centres i instal·lacions de treball no han estat informats de les mesures de neteja i higiene ni de les mesures organitzatives que s’implementaran amb la finalitat de protegir els treballadors i les treballadores d’un possible contagi per la Covid-19. Tampoc hem rebut cap informació ni hem estat consultats ni hem participat en l’elaboració i implementació de les mesures organitzatives.