Les torres de control de Reus i Girona sense tècnics de manteniment

aeroport-girona
La caòtica gestió d’AENA provoca que a la torre de control de Reus el servei de tècnics quedi totalment desatès durant aquest mes de gener, i que a Girona el servei estigui descobert en alguns torns

Implantat l’estat d’alarma mitjançant el RD 1613/2010 als centres de control i torres dels aeroports espanyols depenents d’AENA i el Ministeri de Foment, per tal de vigilar i supervisar l’assistència al lloc de treball dels controladors aeris, la secció sindical de la UGT-AENA Catalunya vol denunciar que a les torres de control dels aeroports de Reus i Girona s’estan produint problemes molt greus de cobertura de serveis tècnics que semblen no importar gens a l’ens estatal.

A la torre de control de Reus manquen des de fa més d’un any els tècnics de manteniment de sistemes de navegació aèria necessaris per a la cobertura de l’horari operatiu implantat. Aquesta precarietat comporta realitzar còmputs horaris molt per sobre de la jornada programable, el que significa sobrepassar de llarg el que permet la llei. Davant la impossibilitat de solució, els tècnics que pateixen aquesta situació han optat per enviar un escrit a la Direcció Regional de Navegació Aèria negant-se a realitzar més hores extres. Per tant, es quedaran sense cobrir serveis de tècnics a la torre de control de Reus i el servei quedarà totalment desatès sense ningú de servei durant aquest mes de gener.

Pel que fa a la torre de control de l’aeroport de Girona, han finalitzat el seu contracte tres tècnics eventuals de manteniment de sistemes de navegació aèria sense que s’hagi contractat ningú més, de manera que actualment s’estan deixant sense cobrir serveis durant diversos torns. Això ja va succeir els dies 14 i 18 de desembre i durant el mes de juliol, en què no hi havia ningú responsable de la part tècnica a la torre de control d’un aeroport amb gairebé 5 milions de passatgers l’any.

Des del nostre sindicat hem intentat per tots els mitjans solucionar aquestes anomalies amb Navegació Aèria-Regió Est, ja que de seguir així, l’actual caòtica gestió podria estendre’s en breu a les altres torres aeroportuàries properes de la xarxa.

Quin sentit té declarar l’estat d’alarma per als controladors si al mateix temps Navegació Aèria deixa sense cobrir serveis de tècnics de manteniment dels sistemes de navegació aèria i d’aterratge que són imprescindibles perquè els controladors realitzin les seves funcions correctament? Per a la UGT és d’una irresponsabilitat manifesta no corregir aquestes mancances que posen en risc la seguretat aèria.