Les treballadores d’atenció domiciliària protestaran pel bloqueig del conveni col·lectiu

dependencia
La patronal pretén incorporar al conveni la flexibilitat horària total

La UGT de Catalunya ha convocat els treballadors i les treballadores del sector de l’atenció domiciliària a concentrar-se el proper dilluns, 6 de juny, a les 18 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona per protestar pel bloqueig del conveni col·lectiu, que es va començar a negociar l’octubre de l’any passat.

El nostre sindicat considera inacceptable que la patronal plantegi incorporar al IV Conveni de l’atenció domiciliària la flexibilitat horària, és a dir, la total disponibilitat horària dels i les professionals, així com una distribució de la jornada absolutament irregular.

D’altra banda, la patronal –escudant-se en la crisi, tot i que l’ICASS no ha rebaixat la dotació econòmica a les empreses a qui contracta aquests serveis- no vol realitzar l’actualització salarial corresponent a l’any 2010 i planteja uns increments del 2,55% per al 2011 i del 2% per al 2012, sense clàusula de revisió salarial. El salari mensual brut dels treballadors i les treballadores d’aquest sector de la dependència és de 1.014 euros.

Concentració treballadors atenció domiciliària

DIA: dilluns, 6 de juny de 2011
HORA: 18 hores
LLOC: Plaça de Sant Jaume de Barcelona.