Les treballadores de la llar podran exigir un contracte per escrit i cobertura en cas d’accident

lamalla Actualment, el sector dels treballadors de la llar està regulat per un decret de 1985 que deixa molt mal parats i discrimina aquests empleats ja que, entre d’altres coses, permet als seus caps acomiadar-los sense causa justificada i amb una indemnització molt minsa. Per pal·liar aquesta situació, segons avança el diari El País, el Govern central està preparant una nova normativa que ampliarà els drets d’aquests treballadors. La llei podria entrar en vigor l’any vinent.

mochoEs calcula que unes 600.000 persones treballen com a empleats de la llar, tot i que només uns 267.000 estan afiliats a la Seguretat Social. La gran majoria són dones, moltes d’elles immigrants, que treballen en l’economia submergida amb unes condicions molt desfavorables.

El Govern vol actualitzar l’actual normativa que regeix el sector, que data de 1985 i que reconeix molt pocs drets als treballadors de la llar. Així, per exemple, la indemnització en cas de comiat és molt minsa, els contractes (quan existeixen) són sempre de caràcter temporal i el contracte pot ser verbal.

La llei que prepara el Govern espanyol, entre d’altres coses, reconeixerà el dret d’aquesta treballadors a exigir un contracte per escrit i que aquest sigui indefinit; a ser avisats amb temps si són acomiadats i a rebre la mateixa indemnització que la resta de treballadors. A més, tindran obligació de cotitzar, rebran una indemnització quan estiguin de baixa per accident laboral i es reconeix el dret a cobrar l’atur.

Segons informa El País, el text ja s’ha enviat als sindicats i als sectors implicats per tal de debatre’l i incloure les modificacions que es trobin oportunes. Es preveu que la nova normativa entri en vigor l’any vinent.

{mxc}