Les universitats imposen les 37,5 hores al personal administratiu i de serveis

L’increment del 8% de la jornada laboral setmanal del PAS funcionari amaga la voluntat dels responsables universitaris de reduir el personal contractat i interí

Els sindicats amb representació a la Mesa del Personal Administratiu i de Serveis (PAS) funcionari –la UGT de Catalunya, CCOO i CAU- vam assistir estupefactes al simulacre de negociació a què les gerències de les universitats públiques catalanes ens van convocar el passat divendres.

La representació de les universitats públiques catalanes s’ha enrocat en la seva interpretació de l’aplicació de la nova jornada laboral (jornada ordinària setmanal de 37 hores i mitja –disposició addicional 12a Llei 5/2012), sense voler considerar cap de les mesures que des de la part sindical s’han posat a sobre la taula: mantenir les 1.462 hores de jornada en còmput anual, respectar el període de jornada intensiva, borsa d’hores per permetre un període ampli de jornada de 35 hores setmanals, etc.

Per tant, les gerències han optat per la via de la imposició d’un increment del 8% de la jornada, fent-se coresponsables d’un atac sense precedents a les condicions de treball del PAS en la mesura que han negat qualsevol possibilitat de negociació de mesures compensatòries.

Des dels sindicats UGT de Catalunya i CCOO denunciem, a més, els efectes que pot tenir l’increment de dedicació del PAS en la plantilla, especialment en el personal contractat i el PAS interí. A ningú se li escapa que al darrera dels decrets d’increment de jornada s’amaga la voluntat de reduir el nombre de treballadors i treballadores al servei de les universitats públiques catalanes.

Per tot això, fem una crida a participar activament a les mobilitzacions que es convocaran als diferents campus universitaris per defensar les condicions laborals del PAS i els llocs de treball.