Lesma Handling contracta personal d’ETT mentre aplica un ERO als seus treballadors

aeroport-girona

La UGT de Catalunya ha denunciat davant la Inspecció de Treball a Lesma Handling, la companyia que presta els serveis de terra a Ryanair, ja que està contractant treballadors a temps complert a través d’empreses de treball temporal mentre aplica un ERO de reducció del 35% de la jornada a 10 treballadors.

A més l’ERO, aprovat per l’administració el passat 7 de novembre, també va suposar l’acomiadament de 10 treballadors. En el moment de la negociació de l’expedient, el nostre sindicat ja va manifestar que la situació era conjuntural i que procedia un ERO de suspensió temporal en lloc d’un d’extinció com demanava Lesma i el Departament d’Empresa i Ocupació va acceptar finalment. El temps ens ha donat la raó, ja que Ryanair ha ampliat vols a l’aeroport de Girona i l’empresa està contractant personal.

El comitè d’empresa ha presentat la denúncia davant la Inspecció de Treball i ho ha posat en coneixement del director dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació de Girona, que és qui va aprovar l’ERO.

D’altra banda, la UGT ha guanyat les eleccions sindicals celebrades a Lesma, on ha obtingut la totalitat de la representació. Tanmateix, el nostre sindicat ha demanat repetir el procés electoral, ja que l’empresa va impedir que es presentés el treballador que havia de ser el cap de llista. Lesma va acomiadar el candidat de la UGT –que s’havia significat amb una intensa activitat sindical tot i no ser membre del comitè d’empresa- just abans del procés electoral per evitar que fos elegit delegat per la resta de la plantilla. Els serveis jurídics de la UGT ja han presentat demanda sol·licitant la nul·litat de l’acomiadament i han sol·licitat repetir les eleccions.