Lesma-Handling torna a vulnerar el dret a vaga dels seus treballadors

aeroport-girona

L’empresa ha portat personal extern per realitzar la càrrega i descàrrega de les maletes dels passatgers de Ryanair

Tal com va passar dimecres, avui l’empresa Lesma Handling y Otro UTE, SL està posant totes traves possibles per impedir que els seus treballadors puguin exercir el seu dret en el segon dia de vaga indefinida.

A diferència de dimecres, avui s’ha permès l’entrada del comitè de vaga a les instal·lacions de l’aeroport de Girona, però de manera restringida i sense que puguin tenir accés a tots els llocs de treball. De manera que, de nou, Lesma Handling està vulnerant la llei.

Però la vulneració del dret a vaga no acaba aquí, ja que l’empresa de handling de Ryanair ha portat personal extern a la companyia per realitzar la càrrega i descàrrega dels equipatges. A més, aquests treballadors estan realitzant la feina sense els equips de prevenció individuals, sense la formació requerida i sense que els delegats de prevenció puguin accedir a ells per denunciar-ho.

La UGT ha convocat aquesta vaga contra la decisió de l’empresa de reduir de forma arbitrària la jornada d’una part de la plantilla, mentre a la vegada pretén contractar personal d’ETT per jornades de 8 hores. La vaga, de caràcter indefinit, preveu aturades parcials en els horaris compresos entre 8.30 h i les 17 hores, i de les 21 a les 23 hores, tots els dimecres, divendres, dissabtes, diumenges i dilluns.