L’Hospital Quirón Teknon anuncia l’acomiadament de fins a 30 treballadors al llarg d’avui

quiron-teknonEls acomiadament es produeixen enmig del procés d’eleccions sindicals i tres de les afectades són candidates de la UGT de Catalunya

La UGT de Catalunya denuncia que la direcció de l’Hospital Quirón Teknon ha realitzat durant aquest matí una vintena d’acomiadaments de treballadors i treballadores d’administració i personal de neteja, adduint motius organitzatius i sense cap negociació amb el comitè d’empresa. La direcció únicament va informar ahir al comitè que al llarg del dia d’avui es produirien “entre 10 i 30 acomiadaments”. A hores d’ara el nostre sindicat en té constància de 20, però la resta es podrien produir durant la tarda.

En una reunió el passat mes de juliol, la direcció s’havia compromès amb els nostres representants a obrir un procés de negociació si considerava necessari realitzar canvis organitzatius en la plantilla com a conseqüència de l’adquisició de Teknon per part de Quirón. Tanmateix, l’hospital ha decidit desprendre’s d’una part de la plantilla sense ni tan sols informar adequadament el comitè d’empresa. Algunes de les treballadores acomiadades es trobaven de vacances.

A més, aquests acomiadament es produeixen enmig del procés d’eleccions sindicals, i de moment tres de les treballadores acomiadades formen part de la candidatura de la UGT de Catalunya. El nostre sindicat ha procedit a blindar la candidatura davant de l’autoritat laboral per evitar més acomiadaments o pressions. Les eleccions estan previstes per al 8 d’octubre.

La UGT de Catalunya ha demanat urgentment una reunió amb la direcció de l’hospital per exigir la paralització dels acomiadaments i la reincorporació dels treballadors, i que es garanteixi un procés electoral sense pressions ni interferències de la direcció.

L’Hospital Quirón Teknon té una plantilla de 805 treballadors i treballadores.