L’immobilisme d’Aucat i d’Acesa impedeixen un acord amb els treballadors dels peatges

acesa

Els sindicats han estat els únics que han presentat propostes i mirat d’acostar posicions al llarg de tota la negociació

Després de més de 15 hores de negociació al Departament de Treball entre els representants sindicals de la UGT, CCOO i USOC i la direcció d’AUCAT i d’ACESA, la part empresarial no s’ha mogut de la seva posició immobilista i no s’ha aconseguit arribar a cap mena d’acord.

La part dels treballadors ha fet esforços considerables per a apropar posicionaments, procurant no desvirtuar en cap moment la voluntat expressada pels treballadors en assemblea, però malgrat això no ha estat possible arribar a un acord traslladable als diferents comitès de vaga.

Lamentem profundament que els únics que al llarg de tot el dia haguem fet propostes d’apropament haguem estat els sindicats, sense obtenir cap mena de moviment de la representació empresarial.

Els sindicats, després d’aquesta macro reunió, tenim la certesa que l’empresa ha estès les seves maniobres dilatòries al Departament de Treball, que ha assistit a l’acte sense cap voluntat d’apropament ni acord que permetés evitar el conflicte.

Els punts en litigi han estat els següents:

• Increment salarial: la proposta dels treballadors demanava garantir el poder adquisitiu i la contractació d’una assegurança mèdica, com ja ténen gran part de les empreses del grup. Aquest punt és d’una gran rellevància pel seu marcat caràcter social. L’empresa tampoc ha tingut en compte el gran esforç de contenció salarial dut a terme.
  • Transformació dels  contractes eventuals: l’empresa s’ha mantingut en les xifres de finals del mes de febrer, quan es varen trencar les negociacions, tant en número de treballadors, com en volum d’hores ofertades.
  • A més, L’empresa no ha valorat en la justa mesura l’esforç dels representants que acceptava traslladar dos dies del periode central de vacances a d’altres periodes de l’any, juntament amb altres dies de reducció horària, per així poder generar periodes on hi capiguéssin part de les noves contractacions. A més, l’empresa pretenia que els treballadors renunciéssin a tres dels escassos diumenges que gaudeix durant l’any.

Per tots aquests motius, la convocatòria de vaga es manté a tots els efectes i dies anunciats.

D’altra banda, els sindicats volem transmetre a la ciutadania que faci ús de l’autopista en els dies i hores assenyalats, que les movilitzacions es desenvoluparan amb normalitat respectant els serveis mínims decretats per la Generalitat, i que l’afectació negativa al trànsit, en cas de produir-se, serà responsabilitat exclusiva d’Acesa i Aucat.

Calendari d’aturades previstes

Les aturades als peatges es faran avui divendres 26 de març (torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1), 27 de març (torn de matí de 10 a 13 hores), 4 d’abril (torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1) i 5 d’abril (torn de matí de 10 a 13 hores).

A oficines, les aturades es faran els dies 30 de març i 6 d’abril de 10 a 13 del matí, amb manifestacions al Parc logístic i Ronda Litoral.{mxc}