L’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) presenta un ERO per acomiadar 11 treballadors, a més d’una reducció salarial d’entre el 8 i el 15%

IRECL’any passat ja es van realitzar 40 acomiadaments

El passat dijous, 2 de febrer, la Direcció de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) va presentar un expedient de regulació d’ocupació per causes econòmiques que suposarà l’acomiadament d’11 treballadors i treballadores, a més d’una modificació de les condicions laborals i d’una reducció salarial d’entre el 8 i el 15% que afectarà entre el 30 i el 40% de la plantilla. També s’eliminarà el 100% del complement variable.

La direcció de l’IREC també ha amenaçat amb no renovar gran part dels contractes temporals, que són la majoria de la plantilla, formada per 108 treballadors i treballadores. L’any 2016 ja es van realitzar 40 acomiadaments al centre.

Es tracta de mesures incomprensibles davant la presentació del Pacte Nacional per la Transició d’Energia de Catalunya aprovat pel Govern tres dies abans, on el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, explicava que “l’energia és un dels pilars de l’economia moderna i del nivell del benestar de la nostra societat, de màxima importància per al desenvolupament econòmic i territorial”. En un altre punt detallava la necessitat “de fomentar la investigació i la innovació energètica com a vectors d’eficiència de creació d’activitats empresarials”.

Malgrat això els treballadors i les treballadores han de patir, un cop més, els mals resultats, tot i que no són ells qui marquen les línies estratègiques, ni qui gestionen els recursos, ni qui guanyen sous elevats, però si són ells els qui pateixen la mala gestió de l’entitat.

La Generalitat, com a principal patró, torna a posar de manifest la seva manca de responsabilitat social i de respecte pels seus empleats i per la ciutadania, i carrega la seva deficient gestió a les esquenes dels treballadors, sense importar en absolut el devenir de les famílies que es veuran afectades.

Per si això no fos suficient, no mostren respecte per la normativa ni cap voluntat de trobar solucions, i les mesures s’aplicaran sí o sí, quan ja porten mesos fent acomiadaments i amenaçant els treballadors i les treballadores.

L’IREC és una fundació sense ànim de lucre participada per la Generalitat, les universitats, el Govern estatal i empreses públiques i privades, l’objectiu del qual és “contribuir en l’objectiu de fer un futur energèticament més sostenible tenint present la competitivitat econòmica i proveint la societat amb la màxima seguretat energètica”, una tasca absolutament necessària.