L’obra “Diàleg”, d’Enric Pla, Guanya el 13è Concurs d’escultura “Primer de Maig”

primepremi2010
L’obra “Diàleg”, d’Enric Pla i Montferrer (Alpens-Barcelona) ha estat la guanyadora del primer premi del 13è Concurs d’Escultura “Primer de Maig” de la UGT Terres de Lleida.

Els membres del Jurat, format per la Secretària General de la UGT Terres de Lleida, Rosa Palau ; la cap de Cultura de la UGT de Catalunya, Rosa Maria Puig-Serra ; el director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), Albert Turull ; l’il.lustrador Armengol Tolsà Badia; i l’escultor Sergi Herrera, es van reunir aquest dilluns a la sala d’exposicions de la Diputació de Lleida on van dictaminar les quatre escultures guanyadores de l’edició d’enguany .

L’obra “Diàleg”, guanyadora del primer premi per unanimitat de tots els membres del Jurat i elaborada amb ferro forjat i fusta, simbolitza l’estira i arronsa del diàleg social. De vegades, sembla que les coses estan molt embolicades però tot acaba fluint i trobant-se una solució.

El peu de l’obra simbolitza el territori, el país, Catalunya, on tot reposa. Aquesta peça està connectada amb el nus (diàleg social) mitjançant una altra peça de ferro forjat que representa als agents socials, que fan possible la negociació entre empreses i treballadors/res.

El segon premi ha recaigut en l’obra “La cua de l’atur”, de Ivan Egea Pocurull (Arbeca). Aquesta obra reflexa la problemàtica social de l’atur, molt present en els darrers mesos degut a la crisi econòmica.

Les dues mencions honorífiques han estat per José Antonio González Rodríguez, de Sant Esteve Sesrovires (Barcelona) per l’obra “Inoperativa per crisi”, i per Amadeu Bonet Boldú (Lleida), per l’obra “Globalització”.

“Inoperativa per crisi” mostra material habitual en la construcció, que esta doblegat i trencat al haver entrat en crisi.

“Globalització” mostra que el món laboral està globalitzat. Així ha esculpit la paraula “treball” en diferents idiomes (català, castellà, anglès, francès, xinès, grec, italià, coreà, rus, búlgar, rumanès, àrab, hebreu i polonès).

L’acte de lliurament dels Premis tindrà lloc demà dijous dia 29 d’abril a les 13.00 hores a la sala d’actes de la Diputació de Lleida.

A la 13ena edició del Concurs d’Escultura s’han presentat un total de 28 escultors d’arreu de Catalunya.

El Concurs està organitzat per la UGT Terres de Lleida i compta amb el suport de la Diputació de Lleida, l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), la Fundació Perelló i la Fundació Comaposada de la UGT de Catalunya.