Manifest contra la utilització política de la immigració

treballador-inmigrant3

Dotze entitats socials catalanes, entre elles la UGT de Catalunya, han lliurat aquest matí al president del Parlament de Catalunya el “Manifest contra l’augment del racisme i la xenofòbia en la política catalana”.

Al manifest es denuncia que, durant els darrers mesos, a Catalunya hem viscut un augment i una extensió preocupants del discurs racista i xenòfob. Alguns partits polítics catalans, en la seva cursa frenètica per aconseguir més vots i oblidant la seva responsabilitat social, han apropat el seu discurs al de l’extrema dreta, i alguns fins i tot n’han assumit els posicionaments, fent bandera del racisme i de la criminalització de les minories, i exacerbant el discurs contra les persones immigrades.

Les entitats promotores del manifest són SOS Racisme, UGT de Catalunya, CONC, Òmnium Cultural, Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya, Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya, Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya, Amical de Mathausen, Federació d’Entitats Llatinoamericanes de Catalunya, Federació d’ONG de Drets Humans i Associació Sociocultural IBN BATUTA. Però ja s’han adherit al manifest una seixantena d’entitats més.

Podeu consultar el manifest i el llistat complet d’entitats:

Manifest immigració