Manifest de la UGT de Catalunya el Dia d’Europa

europa-personas1[1]Avui, 9 de maig, celebrem el Dia d’Europa per recordar el naixement d’un projecte que volia garantir a tots els ciutadans i ciutadanes una vida en pau i prosperitat. Malauradament, Europa, per a molts ciutadans i ciutadanes és només un record de què va ser, per a altres, sobretot per a les més joves, és un somni.

La proximitat de les eleccions parlamentàries europees del 25 de maig fan que aquest sigui un dels temes cabdals a recordar en aquest dia. No podem oblidar que el Parlament és l’encarregat de promulgar lleis, decidir el pressupost de la UE i nomenar el proper president de la Comissió Europea. A més a més, aquestes eleccions se celebren en un context econòmic i social molt dur, atès que les xifres d’atur són molt elevades (27 milions de persones a la UE) i els ciutadans i ciutadanes pateixen l’aplicació d’unes mesures d’austeritat salvatges.

Europa ha posat les persones a l’abast de l’economia i no l’economia a l’abast de les persones. Per aquest fet, Europa necessita un viratge de rumb. Europa necessita reconquerir-se a si mateixa. Ha de tornar a creure’s el projecte de l’Europa social, i tornar a ser terra d’oportunitats.

Una altra manera de fer política és possible. Hi ha alternatives a aquelles altres que volen eliminar les mesures de protecció social i basar la política d’ocupació europea en el treball precari i en les desigualtats. Defensem el Pla d’inversions per al creixement, l’ocupació i la cohesió social proposats per la Confederació Europea de Sindicats, que planteja la creació d’onze milions de llocs de treball de qualitat en els pròxims deu anys.

En aquest context, la UGT de Catalunya, de la mateixa manera que la Confederació Europea de Sindicats, volem commemorar aquest dia d’Europa fent una crida a la participació en les pròximes Eleccions Europees del 25 de maig. Ens hi juguem molt. Viure millor és possible, i en això treballem cada dia. Per ser més lliures i en definitiva més feliços. Avui, com ahir, més Europa.