Manifest de suport a la plantilla de Valeo Martorelles en defensa de l’activitat a l’empresa i el manteniment dels llocs de treball

valeo-martorelles-fabricaLa multinacional francesa ha presentat un pla pel trasllat de l’activitat industrial de la planta de Martorelles a Saragossa, que afecta a la totalitat de la plantilla i que a partir de l’1 de Gener del 2016 deixa la planta catalana sense activitat.

Des de l’any 2009 la planta de Valeo Martorelles ha patit diversos Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació, fent que la plantilla hagi passat de 422 persones a 257 actuals. I al Juliol del 2014 es va arribar a un acord amb la direcció que garantia la producció fins al 2019 amb possibilitats d’arribar al 2024.

Entenem que no estem davant d’una mesura de caràcter econòmic ja que al cost final del producte fet a la planta catalana només el 10% és relatiu al personal i incloent direcció el 22,5%. Que el 70% del cost és imputable al propi grup que és qui fixa el preu de la matèria primera més el tant per cent que descompta la matriu.

Ni tampoc davant una necessitat logística ja que la gran majoria de la producció és comprada per clients situats a Catalunya (NISSAN 18%, VW-SEAT 54%) i la resta es distribueix en PSA 6%, recanvis 13%, injecció 3%, d’altres 6%.

La situació de Valeo – Martorelles és una mostra més del greu empitjorament de les condicions laborals i de vida, de la població, deguda a la nefasta reforma laboral, ja que amb l’anterior marc legislatiu aquesta mesura no hagués estat possible.

La situació de Valeo – Martorelles sembla una obsessió per part de la direcció de Valeo a l’estat espanyol que tal i com s’ha manifestat públicament rebutja el fet que la planta estigui a Catalunya. Tot això quan la matriu anuncia que al primer semestre del 2015 ha augmentat els beneficis en un 34%.

NO PODEM PERMETRE-HO I PER AIXÒ DEMANEM:

1. Que la direcció de Valeo que garanteixi la continuïtat de la planta martorellessenca amb un pla industrial de recorregut negociat amb la representació dels treballadors/es.

2. Que el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi a favor de la planta martorellessenca i faciliti el diàleg entre les parts.

3. Que la Presidència de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi davant la matriu francesa.

4. Que els parlamentaris europeus catalans realitzin accions per protegir la producció a Valeo – Martorelles

Donem el nostre suport a la plantilla de Valeo Martorelles i a la representació sindical en defensa de l’activitat a l’empresa i el manteniment dels llocs de treball.

Volem viure i treballar a Catalunya!

#Valeonoestanca #Valeonosecierra #Valeoestpasfermée

Signen aquest manifest:

Marc Candela Riu, alcalde de Martorelles.
Josep Monràs, alcalde de Mollet del Vallès.
Òscar Riu, secretari comarcal UGT Vallès Oriental.
Gonzalo Plata, CCOO Vallès Oriental.