Manifest i actes de la UGT pel 25N, dia per a l’eliminació de la violència contra les dones

violencia-genere-petitLa UGT de Catalunya, davant la commemoració d’un nou 25 de novembre, expressem el nostre rebuig i denúncia davant qualsevol forma de violència contra les dones, una persistent i brutal manifestació de la discriminació per raó de sexe, i reiterem el nostre compromís en la lluita per eradicar aquesta xacra social.

En aquest sentit, hem elaborat un manifest conjunt amb CCOO de Catalunya en el que demanem, entre d’altres, acabar amb les retallades a la prevenció i eliminació de la violència contra les dones, de les polítiques de conscienciació i sensibilització social i el reforç dels recursos socials, econòmics i jurídics, que afavoreixin la visibilització i la denúncia de la violència de gènere; millorar i enfortir la coordinació i col·laboració de totes les administracions, i impulsar l’aplicació de les mesures i bonificacions relatives al foment de l’ocupació i del programa d’acció específic d’inserció sociolaboral de les dones víctimes de violència de gènere.

Jornada ‘Negociació col·lectiva en la prevenció i actuació contra la violència de gènere a les empreses’

A més, aquest any volem donar eines a delegades i delegats del nostre sindicat en la seva negociació al voltant de la prevenció i actuació contra la violència de gènere a les empreses, en concret a través dels protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe i els plans d’igualtat.

Per això hem organitzat una jornada el proper dimecres, 28 de novembre, on comptarem amb la presència d’Encarna Bodelón, professora titular de la UAB especialitzada en gènere i dret i membre de l’associació Dones Juristes i experta en protocols d’actuació davant l’assetjament sexual i per raó de sexe a les empreses. I també participaran dues delegades de la UGT de Catalunya a Seat i a DHL, que aportaran les seves experiències sindicals al voltant d’aquestes eines.

En aquest enllaç trobareu el programa de la jornada, que tindrà lloc a partir de les 10 hores a la Sala d’Actes de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona).

Jornada ‘Educar en igualtat’ a Granollers

La UGT del Vallès Oriental també ha organitzat un acte per debatre al voltant d’aquesta lacra social, enguany des del punt de vista educatiu: Quina capacitat d’incidència té l’escola? Eduquem els nens i nenes en la igualtat? És, potser, aquest el primer punt de partida? Parlarà d’aquestes qüestions Roser Font, secretària general de la Federació de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament de la UGT de Catalunya (FETE). Serà el proper dimarts, 27 de novembre, a les 19.30 hores a la Sala d’Actes de Can Jonch, Centre de Cultura per la Pau de Granollers (carrer del Rec, 19).