Manifestació a Madrid contra els acomiadaments al Grup PRISA

La retallada de plantilla anunciada per PRISA afectaria uns 2.500 treballadors, tot i que encara no s’ha concretat de quines empreses

Els representants sindicals de la UGT de Catalunya i de la CONC a Ràdio Barcelona-SER, participaran demà en la manifestació convocada a Madrid contra la destrucció de milers de llocs de treball al grup PRISA. A manifestació hi assistiran treballadors i treballadores de les diverses empreses pertanyents al grup, i partirà a les 11 hores de la Pl. Cibeles. Finalitzarà cap a les 13 hores amb una lectura d’un manifest a Red de San Luis.

PRISA, propietària de Cadena SER, ha anunciat recentment una retallada de plantilla que afectaria 2.500 treballadors i treballadores de les seves empreses. A Cadena SER es podrien veure afectats per aquesta mesura més de 500 empleats i empleades de tot el territori espanyol. A Catalunya, la Cadena SER compta amb uns 200 treballadors.

El passat dijous, 24 de febrer, els treballadors i treballadores ja es van mobilitzar, fent concentracions en diferents punts del país. A Barcelona, es van concentrar davant la seu de Ràdio Barcelona.

Prisa és el primer grup de mitjans de comunicació en els mercats de parla espanyola i portuguesa. Dividit en quatre grans àrees de negoci (Edició-Formació-Educació, Premsa, Ràdio i Audiovisual) disposa actualment de més de 14.500 empleats distribuïts per Europa i Amèrica, i va facturar més de 3.200 milions d’euros en l’exercici 2009. Entre les marques globals del grup destaquen el diari El País, les editorials Santillana i Alfaguara o les emissores Cadena Ser i Los 40 principales.