Els treballadors del comerç textil de Barcelona es manifesten per un conveni digne i just

avalot robasang petitaLa manifestació vol denunciar la situació del bloqueig de les negociacions del conveni, que empara més de 6.000 treballadors i treballadores

La UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya convoca els treballadors i les treballadores del comerç tèxtil de la província de Barcelona a una manifestació demà divendres, 13 de setembre, per denunciar la situació de bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu i en defensa d’un conveni digne i just. La manifestació s’iniciarà a les 10:30 hores davant la botiga Conti de Rambla Catalunya, 78, i finalitzarà a Pelai amb Rambla de Canaletes.

El Gremi del Comerç Tèxtil i Sastreria de Barcelona (que representa a Furest, H&M, Cortefiel, Conti, Mango, Desigual … totes elles empreses amb beneficis) pretén eliminar drets dels treballadors i les treballadores del sector, amb la congelació dels salaris durant tota la vigència del conveni, l’augment de la jornada laboral en 31 hores anuals i la retallada del 100% del salari en cas de baixa laboral. Aquesta  actitud comportarà una desregulació en el sector, de manera que els treballadors i les treballadores quedaran al lliure designi de l’empresari i només emparats per l’Estatut dels Treballadors.

Des de la UGT i CCOO de Catalunya, després d’un any i mig de negociacions en què la patronal no ha variat el seu plantejament de màxims, exigim el compliment dels acords signats i, per tant, que el II Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva sigui el marc de referència.

El conveni del comerç tèxtil de la província de Barcelona empara uns 6.000 treballadors i treballadores.

Manifestació treballadors comerç tèxtil Barcelona

DIA: 13 de setembre.
HORA: 10:30 hores.
LLOC: Davant botiga Conti Rambla. Rambla Catalunya, 78. Barcelona.