Manifestació de la plantilla de General Electric contra l’ERO presentat

General-Electric-compra-AlstomDe 12:15 a 13 hores, concentració a la seu del consolat francès

Demà, 8 d’abril, els treballadors i les treballadores de General Electric (comprador del sector d’energia d’Alstom) es mobilitzaran contra l’ERO presentat per als diferents centres arreu d’Europa. La concentració principal tindrà lloc a París. A Catalunya, hi ha dos centres afectats, ambdós dedicats a energies renovables. El de Barcelona, dedicat a l’eòlica (antiga Ecotècnia), i el de Cornellà, dedicat a l’energia hidràulica (disseny, fabricació i posada en marxa de turbines de petita i mitjana potència). Els treballadors de Cornellà i els de Barcelona es manifestaran fins a la seu del consolat francès on es concentraran de 12:15 a 13 hores aprox. La manifestació acabarà a la plaça Catalunya.

General Electric vol deixar una única seu per país per cada sector, en el cas de Catalunya la direcció de l’empresa ha pensat en traslladar l’activitat del centre de Cornellà a la planta que la companyia té a Bilbao (que es dedica a crear generadors no turbines). A diferència de la planta de Cornellà, la seu de Barcelona continuaria amb la seva activitat, ja que no és del mateix sector. Des de la UGT de Catalunya exigim la continuïtat del centre de Cornellà (ja que entenem que a Bilbao no tenen la qualificació ni experiència necessàries per dissenyar turbines hidràuliques) i que es mantinguin els llocs de treball que afecten a Barcelona. L’empresa continua sense presentar cap proposta per evitar l’acomiadament de 300 treballadors i treballadores.

Manifestació treballadors General Electric

DIA: 8 d’abril.
LLOC i HORA: A les 8 hores, els treballadors es trobaran en el centre de Cornellà, des del que marxaran fins al de Barcelona. A les 10 hores, inici manifestació des del centre de Barcelona (Pallars amb Almogàvers) fins al Consolat de França (Ronda Universitat, 22 bis), on es concentraran de 12:15 a 13 hores aprox. Finalització a plaça Catalunya.