Manifestació de la plantilla de l’Ajuntament de Barcelona per reclamar el salari pendent dels anys 2007 i 2008

ajuntament-bcnEls sindicats han convocat una manifestació demà divendres, a les 9 hores, de Plaça Urquinaona a Plaça de Sant Jaume

La UGT de Catalunya i la resta de sindicats representats a l’Ajuntament de Barcelona i organismes adherits a l’Acord de condicions laborals exigim unànimement a l’alcalde de Barcelona que, en compliment de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, reconegui el dret de tots els treballadors i les treballadores a l’increment consolidat de l’1% de la massa salarial de 2007 i un altre 1% de 2008 i que es reflecteixi a les taules salarials amb efectes retroactius.

La demanda dels sindicats deriva de l’aplicació de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2007 i 2008, que preveien un increment retributiu de l’1% per als empleats i empleades públics. L’Ajuntament de Barcelona no va aplicar aquest increment, es va interposar un recurs per la no aplicació i al maig de 2013 el TSJC dóna la raó als sindicats i obliga el Consistori a pagar l’increment de l’1% de la massa salarial.

El termini d’execució voluntària de la sentència va finalitzar el 13 de desembre de 2013 però l’Ajuntament va demanar al Jutjat Contenciós Administratiu número 14 un auto aclaridor sobre l’aplicació d’aquest increment. El jutjat ha respòs ordenant l’aplicació de l’increment de la massa salarial i l’obertura de la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament per acordar amb la part social la distribució d’aquest increment.

Un cop manifestada la intenció de l’Ajuntament a la Mesa General de Negociació del passat dia 13 de juny de no consolidar l’increment de l’1% de 2007 i l’1% de 2008, els sindicats iniciem una sèrie de mobilitzacions. La primera serà una manifestació coincidint amb el Consell Plenari de demà divendres, 27 de juny, a les 9 hores, que sortirà de Plaça Urquinaona fins a la Plaça de Sant Jaume.

L’Ajuntament no ha tingut cap problema en aplicar sense dilació les retallades imposades des de l’Estat: 5% del salari de 2010, les posteriors congelacions i supressió de dies de permisos i d’altres drets. Per això volem que apliqui l’increment de la massa salarial de l’1% tal com està reflectit a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2007 i 2008.