Manifestació del cos de bombers de la Generalitat per la mancança d’efectius

bombers7Demà dijous, a les 11 hores, de Sant Jaume al Parlament

Els sindicats del Cos de Bombers de la Generalitat han convocat una manifestació demà dijous, 10 d’abril, a les 11 hores, des de la Plaça de Sant Jaume fins al Parlament com a protesta per la manca d’efectius i el decret d’ampliació de jornada.

Aquest matí els representants de la UGT de Catalunya, CCOO i han ofert una roda de premsa per denunciar com els últims accidents amb víctimes mortals han posat de manifest les mancances estructurals de la plantilla dels Bombers de la Generalitat. L’últim semestre, més d’un 70% dels parcs de Catalunya han estat per sota dels mínims establerts pel propi Departament d’Interior, i fins i tot s’han tancat parcs. El principal problema que se li presenta al cos és la manca de personal en els grans sinistres o en la simultaneïtat d’aquests. Amb el decret d’ampliació de jornada sobre la mateixa plantilla els problemes no només no se solucionen, sinó que s’agreugen, amb uns professionals sobrecarregats d’hores i de treball, i un augment del risc d’accidents.

D’altra banda, malgrat que darrerament la sinistralitat ha descendit -com a resultat de la baixada de l’activitat productiva i del consum, del rendiment de noves instal·lacions i d’infraestructures, i sobretot de l’efecte coercitiu de la llei de taxes-, s’ha incrementat la gravetat de les emergències i està apareixent un nou model de sinistres. Al primer trimestre de l’any portem el triple de víctimes mortals en focs d’habitatge que al mateix període del 2013, la majoria d’elles vinculades a la pobresa.

En aquest enllaç es troba el dossier informatiu.