Manifestació dels Bombers de la Generalitat per la situació de precarietat laboral i material que pateix el cos

Farts d’aguantar menyspreus, promeses incomplides, negociacions miserables i projectes irreals sense pressupostos, la UGT-Bombers i tots els sindicats representatius del cos de Bombers de la Generalitat convoquem una manifestació el proper dilluns 29 d’octubre a les 10.30 hores a Barcelona.

La manifestació sortirà des del Departament d’Interior (c. De Diputació, 355) i marxarà fins a la Plaça de Sant Jaume, passant per la Rambla de Catalunya (Departament d’Economia).

Els i les agents del cos de Bombers es mobilitzen per:
• Dir prou a l’estat deplorable del parc mòbil i dels centres de treball, i a la manca de bombers, eines i epis (equips de protecció individual).
• Dir prou a promeses i propostes de millores incomplides i sense pressupost.
• Demanar un acord de Govern i de país i uns pressupostos que aturin la precarització del cos de Bombers.
• Unes condicions de treball dignes que permetin oferir un servei segur i de qualitat als ciutadans i ciutadanes de tot Catalunya.

El cos de Bombers no té un acord des del 2008 i les seves condicions laborals han estat regulades de forma arbitrària i unilateral, per decrets i circulars, algunes d’elles sense fonament jurídic.

El cos de Bombers està realitzant un 10% més de jornada laboral (160 hores aproximadament) que tota la resta de funcionaris, inclòs el cos de Mossos d’Esquadra, i 230 hores més que els Bombers de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest excés d’hores s’està pagant a tres euros per sota del preu d’hora treballada.

El cos de Bombers de la Generalitat està format per 2.200 bombers operatius per a tot Catalunya, que el 2017 van realitzar prop de mig milió d’hores extres.

El cos de Bombers té una flota de vehicles obsolets amb una mitjana de 15 anys d’antiguitat. Aquest estiu, sortosament humit, no s’han pogut fer molts reforços forestals per manca de vehicles. La previsió que es fa d’entrada de nous vehicles és per a començaments del 2020.

Entre d’altres mancances, el cos de Bombers no té guants, falten mànegues, eines i epis; hi ha contractes de manteniments endarrerits i parcs ruïnosos; manca personal administratiu, operadors de Control Central, i molts dies de l’any no hi ha metge de guàrdia.