Manifestació dels teballadors de LLUPSA,que porten una setmana en vaga indefinida

flecaEls treballadors i les treballadores de LLUPSA (Unión de Panaderos de Lloret de Mar), que porten en vaga indefinida des del passat 28 de juny, es manifestaran demà dijous, 5 de juliol, a les 10 hores, des de la seu de l’empresa (Avinguda Alegries, 83) fins a la Plaça de la Vila de Lloret de Mar, ja que porten 8 mesos sense cobrar i l’empresa ha acomiadat 7 treballadors vaguistes.

LLUPSA, que havia estat un referent en la fabricació de pa a la província de Girona, té actualment 18 treballadors –la majoria amb una antiguitat de 30 anys- i una cartera d’uns 150 clients, bàsicament petits comerços i un gran número d’hotels i supermercats.

En aquests moments, l’empresa porta 8 mesos sense pagar la nòmina als treballadors. El nostre sindicat ha presentat una demanda per reclamacions de salaris i 9 treballadors han demanat l’extinció de contracte per incompliment dels pagaments salarials. A banda d’aquests darrers mesos, des del 2009 és habitual el retard en el pagament de les nòmines. De fet, en diferents reclamacions davant del Departament d’Empresa i Ocupació, l’empresa ha assegurat fer ingressos que posteriorment han resultat ser falsos, o ha donat als treballadors xecs sense fons.

Després d’una primera vaga de 5 dies (del 20 al 25 de juny), la plantilla està en vaga indefinida des del 28 de juny, ja que l’empresa no només no mostra cap voluntat de pagar el que els hi deu, sinó que la direcció ni tan sols apareix per la fàbrica, que ha quedat tancada i sense cap signe d’activitat –aquest fet també s’ha denunciat a la Policia Local i als Mossos d’Esquadra.

A més, després de la primera vaga, el dia 27 de juny, es va celebrar una mediació en què el president de la PIMEC de Girona, Iñaki Frade, en representació de l’empresa, va expressar la intenció de LLUPSA de presentar un pla de viabilitat. Aquella mateixa tarda, l’empresa va acomiadar 7 treballadors, tots els que havien fet vaga a excepció del delegat de personal i d’una treballadora amb reducció de jornada per cura de menors.

Es dóna el fet, a més, que els treballadors acomiadats són els de més antiguitat i, per tant, els qui més ofici i experiència tenen. Són també a qui l’empresa deu més diners i els qui han presentat demanda de rescissió de contracte per manca de pagament, de manera que la indemnització hauria de ser superior a la que vol pagar l’empresa com a acomiadaments objectius.

Per tant, des del nostre sindicat en cap cas podem creure que l’empresa vulgui aplicar un pla de viabilitat que asseguri el futur de l’empresa, sinó que vol acomiadar treballadors i treballadores incòmodes per haver exercit el seu dret a vaga –es tracta, doncs, d’acomiadaments nuls- per reivindicar el cobrament de les nòmines endarrerides.