Manifestació ‘Per l’educació pública, cap retallada!”

MUCEEl Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) ha convocat per a demà, 27 d’octubre, una manifestació per la dignitat i la qualitat de l’ensenyament públic. Sota el lema “Per l’educació, cap retallada!”, la marxa sortirà a les 18 hores de plaça Urquinaona i finalitzarà a plaça Sant Jaume. Per part de la UGT de Catalunya, a la manifestació hi participaran el secretari general, Josep M. Àlvarez, i la secretària general de la FETE-UGT, Roser Font.

La comunitat educativa volem denunciar una vegada més que l’ensenyament públic de Catalunya està patint els efectes d’una política de retallades socials molt notable que posa en serioses dificultats el seu caràcter de servei públic. Aquest curs, a més de perdre, com a mínim, 1 mestre els centres de primària d’una línia, 1 i mig els de dues línies i dos els de tres línies -com també 1 professor i mig per cada 10 grups de secundària-, s’ha augmentat el nombre d’infants i joves per aula i les hores lectives del professorat. Per si no fos prou, la modificació imposada dels criteris de les substitucions ha empitjorat encara més les condicions en què es treballa als centres i ha deixat uns 2.000 docents semse feoma.

MUCE – Marc Unitari de la Comunitat Educativ:

Associació d’Estudiants Progressistes (AEP) – Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) – Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS) – Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES) – Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) – Federació d’Ensenyament de CCOO – Federació d’Ensenyament de CGT – Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) – Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya – Sindicat d’Estudiants (SE) – Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) – USTE-STEs (IAC).