Manifestació unitària en defensa de la qualitat de l’escola pública catalana

escuelafranquista

El MUCE crida a la mobilització de la comunitat educativa en contra de la LOMCE i les retallades a l’educació, i per defensar l’educació pública i la llengua catalana

Les entitats que conformen el MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) convoquem a participar activament a la jornada de lluita de l’ensenyament, convocada a tot l’Estat el dia 13 de desembre en defensa de l’educació pública i contra la LOMCE i les retallades.

A Catalunya tenim un doble motiu per sortir al carrer: un atac sense precedents al nostre model educatiu català i a la immersió lingüística, que posa en qüestió la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat, i d’altra banda, una llei que no fa més que augmentar la mercantilització i aprofundir en la privatització de l’ensenyament públic, alhora que s’estan retallant, de manera desmesurada, els pressupostos de l’educació pública.

Convoquem al professorat i a tota la comunitat educativa a la mobilització el proper dijous, 13 de desembre:

• A organitzar actes de protesta als centres al migdia (cadenes humanes a l’entorn del centres, entre un centre i l’altre, xiulets, pancartes, etc.).
  • A la manifestació que tindrà lloc a Barcelona a les 18 hores des de Plaça Universitat/Pelai fins a la Plaça de Sant Jaume.

En aquest enllaç trobareu el manifest.

El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) està format per:

Associació d’Estudiants Progressistes (AEP) – Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) – Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS) – Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES) – Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) – Federació d’Ensenyament de CCOO – Federació d’Ensenyament de CGT – Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) – Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya – Sindicat d’Estudiants (SE) – Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) – USTEC-STEs (IAC).