Manifestacions dels treballadors de TMB I B:SM contra les retallades salarials

bsmEls treballadors i les treballadores de TMB autobusos i metro, i de Barcelona Serveis Municipals (B:SM) es manifestaran el proper dimecres, 12 de setembre, contra la decisió de les seves empreses d’aplicar-los el RD 20/2012 del Govern Estatal com si fossin empleats públics, tot i que no ho són, vulnerant així el seu dret a la negociació col·lectiva.

D’aquesta manera, tots aquests treballadors perden part de la paga de Nadal i la seva nòmina mensual es veurà minvada fins al mes de desembre. En el cas de TMB, cal recordar que fa sis mesos es va arribar a un pacte de viabilitat i es va signar el conveni col·lectiu, acords que ara a direcció no respecta.

Els treballadors sortiran a les 10 hores de l’estàtua de Colon i marxaran per les Rambles fins a la Plaça de Catalunya. La manifestació es repetirà a les 15.30 hores.

També estan afectats per aquesta mesura i participaran a les manifestacions els treballadors del Parc d’Atraccions Tibidado (PATSA) i de les empreses de gestió de residus SIRESA i SEMESA (ubicades a Gavà) i TERSA (Sant Adrià del Besòs).