La Coordinadora d´assemblees i col.lectius de treballadors/es en atur de Catalunya convoca manifestació pel dret al subministrament d’aigua, llum i gas per les persones sense ocupació durant tot l’any

juan carlosLes recents mesures aplicades pels governs de Mariano Rajoy i Artur Mas empobreixen la majoria social, especialment a les persones sense ocupació: Pugen els preus dels serveis bàsics d’electricitat, aigua, gas i transport públic; el salari mínim perd poder adquisitiu congelat en 645,3 euros, per quarta vegada consecutiva es congela l’IPREM índex que s’utilitza com a referència per a la concessió del subsidi d’atur.

Les pensions, suport de moltes famílies sense recursos, perden poder adquisitiu. Els salaris dels treballadors/es han patit una greu retallada en aquests anys. Continua la destrucció d’ocupació a causa de les polítiques d’ajust i austeritat que apliquen aquests governs, i per una “contrareforma laboral” que ha liquidat drets laborals, amb més d’1 milió d’acomiadaments des de la seva aprovació amb el vot del PP i CiU. La poca ocupació que es crea és precària.

Els dos governs prossegueixen les retallades de la despesa social en salut, educació i ocupació, deteriorant aquests serveis i encarint el seu accés. Mentrestant, la desigualtat a Espanya i Catalunya arriben a cotes d’escàndol, gràcies a la complicitat dels governs amb els interessos de la banca i dels rics, i per la seva tolerància amb el frau fiscal.

Però la llista d’injustícies i arbitrarietats no acaba aquí: Gràcies a les mocions presentades i aprovades en diversos ajuntaments pel moviment de persones sense feina i altres entitats, per impedir el tall dels serveis d’aigua, llum i gas a les persones i famílies sense recursos en cas d’impagament, el Parlament de Catalunya va aprovar al novembre una moció sobre pobresa energètica que obligava al Govern de la Generalitat a promoure les lleis que impedissin el tall d’aquests subministraments a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat.

Doncs bé, en el recent Decret Llei 6/ 2013 de 23 de desembre, el Govern de la Generalitat s’ha burlat del Parlament i de la ciutadania en limitar la suspensió del tall del subministrament de gas i electricitat a aquestes persones i famílies només al període de Novembre a Març. A més d’altres normes restrictives, imposa l’obligació de pagar el deute acumulat per aquests serveis durant els mesos d’abril a octubre.

És que els ciutadans no necessitem l’electricitat durant tot l’any per il·luminar les nostres llars, perquè funcioni la nevera i conservar els aliments, o utilitzar la rentadora per netejar la nostra roba, o tenir el gas amb què cuinar nostre menjar? Com es pot pagar un deute quan no es tenen els recursos per a això, i seguim sense feina per culpa de les seves polítiques que destrueixen llocs de treball? Mentre les empreses de gas i electricitat obtenen enormes beneficis amb tarifes abusives….

DRET AL SUBMINISTRAMENT D’AIGUA, LLUM I GAS PER A LES PERSONES SENSE OCUPACIÓ DURANT TOT L’ANY!

Concentració el dia 23 de gener, a les 12 hores, a Plaça Sant Jaume.