MCA exigeix una major implicació de la Generalitat i que l’entrada de Panasonic a FICOSA es transformi en inversió industrial

ficosa

Davant les informacions què apunten que els bancs estan demanant a FICOSA que la ampliació de capital per l’entrada de PANASONIC serveixi per amortitzar els crèdits, la Federació MCA – UGT exigeix que no s’actuï sense tenir en compte les repercussions que això pot tenir sobre els treballadors i les treballadores, i que les parts actuïn amb responsabilitat.

Per la MCA-UGT és prioritari garantir en primer lloc la continuïtat del projecte industrial i dels llocs de treball com la major garantía per a què les entitats financeres cobrin el seu deute a mig termini. La urgència de cobrament a curt termini dels bancs no deu estar mai per sobre del manteniment dels llocs de treball i de l’activitat industrial.

Per això, la MCA- UGT de Catalunya espera que les entitats financeres no actuïn amb la insensibilitat amb la que els tenen acostumats ja que només a Viladecavalls hi ha aproximadament 1.200 treballadors directes, proveïdors i serveis que comporten una planta productiva i un centre de I+D.

Per això, seria convenient ser partícips de les reunions que es poden produir entre els bancs i FICOSA – PANASONIC.

Des de la MCA – UGT demana que la Generalitat de Catalunya també participi en aquestes reunions per assentar criteris bàsics com són:

–       Buscar un equilibri entre el pagament del deute i garantir el projecte industrial i els llocs de treball.

–       És convenient sanejar la situació econòmica però garantint la inversió industrial.

–       No s’ha d’utilitzar la inversió de PANASONIC per sanejar el deute davant de les pressions de les entitats financeres si això posa en risc el futur dels treballadors i les treballadores.

Així doncs, la MCA-UGT de Catalunya exigeix una major implicació de la Generalitat que garanteixi el futur dels treballadors i les treballadores, i la viabilitat industrial d’aquest grup d’empreses multinacionals catalanes.