MCA-UGT insta el govern i les comunitats autònomes a mantenir potenciar els plans contra la crisi

banderas-mani-1.jpg
Reclama el manteniment de les ajudes del Plan E a l’automòbil i que posin en marxa un Pla d’Estat de rehabilitació de l’habitatge

El secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT, Manuel Fernández “Lito”, i la secretària de la MCA-UGT de Catalunya, Isabel Martínez, han reiterat avui la necessitat de mantenir i posar en marxa noves mesures a curt i llarg termini contra la crisi econòmica, amb l’objectiu de crear ocupació. Per a la MCA-UGT és evident que aquest és el millor mode de sortir realment de la crisi.

Manuel Fernández “Lito” ha visitat Barcelona per participar aquesta tarda en una reunió de la Comissió Executiva Federal amb les federacions de la MCA-UGT de Catalunya, Balears, Múrcia, País Valencià, Las Palmas i Tenerife on es debatran les prioritats i principals reivindicacions d’aquesta federació. El secretari general de la MCA-UGT ha insistit en què l’única sortida de la crisi es produirà quan la llarga llista de desocupats que tenim actualment es redueixi, no només creixem econòmicament, sino quan siguem capaços de generar ocupació estable.

Tanmateix, ambdós dirigents sindicals s’han referit a la necessitat de prendre’s seriosament la Poltica Industrial com a estratègia de futur. Han considerat imprescindible combinar aquestes iniciatives a llarg termini com les iniciatives a curt termini, perquè és urgent i vital generar ocupació. En aquest sentit han reclamat mesures com el pla E que ha impedit que s’arribi als 5 milions d’aturats.

En aquest aspecte, han explicat que, juntament amb altres propostes per revitalitzar l’economia i generar ocupació, la MCA-UGT ha remès una proposta al Govern per posar en marxa un Pla Integral de Rehabilitació que coordini les iniciatives en la matèria de totes les Administracions Públiques i amb el qual es podrien generar fins a 600.000 llocs de treball de forma molt ràpida. Segons els càlculs de la MCA-UGT, a l’Estat existeixen 2 milions de viviendes amb necessitat urgent de reforma -de les quals 33.000 es troben a Catalunya-, el que suposaria, en un termini de 10 anys, unes 200.000 actuacions per any, i la generació de 600.000 llocs de treball a tot l’Estat i 100.000 a Catalunya. Tot i que l’ocupació que genera aquests tipus de mesures pot semblar temporal, la MCA-UGT considera que amb aquesta proposta, unida a les que s’han d’incluir a la resta dels eixos de l’Estratègia d’Estat de Rehabilitació, es generarà un nou mercat amb grans possibilitats d’innovació, competitivitat i permanència de professionals en el sector. És a dir, que aquests llocs de treball, que en prinicipi seran temporals, tenen una clara vocació d’estabilitat. I que seran estables si l’abast del pla segueix les pautes que proposem.

La secretària general de la MCA-UGT de Catalunya, Isabel Martínez, ha assenyalat que les Administracions han  de saber que poden destinar recursos a aquesta activitat, ja que bona part d’aquests recursos retornen a l’erari públic. A banda dels beneficis econòmics i socials que comporta, remarca, un alt percentatge del diner públic destinat a aquesta activitat -al voltant del 80%- ser recuperable a mig termini a través dels estalvis en la prestació per atur i la recaptació dels diferents impostos, taxes i cotitzacions. Martínez calcula que per cada euro públic invertit en aquestes activitats es generaran uns altres 4,2 euros d’activitat econòmica.

Tanmateix, la MCA-UGT ha reclamat reiteradament a totes les Administracions Públiques que, de forma coordinada, dissenyin i executin plans a llarg termini d’infraestructures, de rehabilitació d’edificis i habitatges, d’edificació no residencial -col·legis, hospitals, poliesportius, etc.-, d’equipaments urbans, i de vivenda protegida, que dinamitzin el sector de la construcció i prengui el relleu del segment de construcció de vivenda lliure, de manera que pugués recuperar la generació d’ocupació en el sector.