Membres del Comitè del Port de Barcelona es tanquen en defensa del conveni col•lectiu

port-bcnA partir del 8 de juliol el personal dels ports estatals es queden amb l’Estatut dels Treballadors com a única referència laboral

El comitè d’empresa de l’Autoritat Portuària de Barcelona segueix amb el calendari de mobilitzacions previstes en defensa del conveni col·lectiu signat fa un any amb el Ministeri de Foment i vetat pel Ministeri d’Hisenda. Després de les aturades realitzades la setmana passada, avui els membres del Comitè d’Empresa han iniciat una tancada que s’estendrà demà, dijous 11 d’abril, i divendres 12, de 7 a 19 hores.

Al juny de 2012, Ports de l’Estat (Ministeri de Foment) i els sindicats majoritaris UGT, CCOO i CIG van signar el III Conveni Col·lectiu de Ports de l’Estat. Tanmateix, el Ministeri d’Hisenda ha vetat el conveni signat, deixant desprotegides i sense marc laboral de referència totes les Autoritats Portuàries.

Això suposa que més de 5.000 treballadors i treballadores de tots els ports estatals no tindran conveni col·lectiu a partir del 8 de juliol, ni tampoc acords d’empresa. L’única referència legal en les relacions laborals seria l’Estatut dels Treballadors, desmantellant de cop 30 anys de negociació col·lectiva al sector.

Els treballadors i les treballadores de l’Autoritat Portuària de Barcelona han patit en els darrers quatre anys una pèrdua de més del 25% del salari i un 10% de reducció de plantilla, mentre el sistema portuari ha obtingut un benefici net de més de 200 milions d’euros el darrer any.