Més de 6.000 professors interins no coneixeran la seva destinació fins el mateix dia d’inici de curs

aulaLa FETE-UGT denuncia que el Departament d’Ensenyament torna a boicotejar l’escola pública

En el marc de mesures de reducció de la despesa pública, el Departament d’Ensenyament consolida per segon any consecutiu una mesura que dinamita el bon funcionament dels centres públics, contractant gairebé 7.000 professors i professores el mateix dia que comença el curs escolar 2014-2015. Ja el curs passat UGT vam denunciar aquesta situació: en aquella ocasió eren prop de 6.000 els interins que coneixien destinació i matèries que els tocava impartir hores abans de començar les classes.

Aquesta mesura s’afegeix al menyspreu constant del Departament d’Ensenyament al col·lectiu d’interins i d’interines, un col·lectiu que ja pateix la reducció del 15% de jornada i greus vulneracions dels seus drets fonamentals (denegació del permís de lactància, malgrat les sentències que ha guanyat el nostre sindicat).

Mentre el Govern posa l’accent en l’avaluació dels treballadors públics, mesures com aquesta dinamiten el bon funcionament dels centres públics: aquests 7.000 docents no sabran quines matèries han d’impartir en quins cursos ni en quins centres educatius fins moments abans d’entrar a classe. Pretén la Consellera fer creure a l’opinió pública que una mesura com aquesta no afectarà seriosament el bon funcionament i la qualitat del servei als alumnes?

El dia 6 de juny la FETE-UGT ja va presentar una queixa a la Sindicatura de Greuges per la pròrroga de les mesures de retallada, tant a nivell salarial com de jornada, del personal interí de la Generalitat de Catalunya. El curs 2014-15 començarà, doncs, amb retallades salarials i una precarització cada vegada més greu de les condicions laborals del personal docent.