Més del 80% dels treballadors d’ATENTO accepten l’oferta de la Mesa Negociadora

20140515060533

Els treballadora i les treballadores d’Atento han decidit donar el seu recolzament a les condicions assolides en la mesa de negociació per la UGT i CCOO. En total, 672 treballadors han participat al referèndum: el sí ha obtingut 445 vots (83%), i el no, 93 (17%). L’oferta aconseguida en la mesa de negociació contempla: – Atento passa dels 800 acomiadaments forçosos plantejats inicialment a 403, ja que gràcies a la proposta conjunta d’ambdós sindicats l’empresa admet el 40% mínim de voluntaris, cosa que facilita que hi hagi 269 baixes voluntàries. A més, s’ha aconseguit que els treballadors de serveis exclosos que desitgin marxar puguin fer-ho. – Finalment Atento reconeix la indemnització equivalent a l’acomiadament improcedent, és a dir, 45 dies d’indemnització per any treballat amb un màxim de 42 mensualitats fins al febrer de 2012 (última reforma laboral), i 33 dies des de febrer de 2012 per a tots els afectats i un màxim de 24 mensualitats. – Dos anys sense ERO. – Atento ofereix assolir el 45% d’indefinits el 2015, i el 50% el 2016. – S’eliminen els articles 28 i 29 del conveni, que parlen de permisos retribuïts i no retribuïts en el criteri d’absentisme, com a vàlids per realitzar els acomiadaments, ja que vulneren els drets recollits en el conveni.