Missió d’estudi a Alemanya: Indústria 4.0 i Formació Dual

germanyUna delegació de la UGT de Catalunya i de la FICA – UGT de Catalunya s’ha desplaçat fins a Alemanya convidats per la IG Metall per conèixer de primera ma quines són les propostes d’aquest sindicat per fer front als reptes que suposa l’arribada de la indústria 4.0, la digitalització i la robotització de determinats sectors.

Les visites a empreses com Siemens ens han ajudat a entendre com podríem fer front a casa nostra a aquesta reconversió, i quines són les necessitats formatives dels treballadors que ocuparan aquests nous llocs de treball que es crearan. Entenem que les organitzacions sindicals han de ser partíceps d’aquests procés que haurà de minimitzar la pèrdua de llocs de treball.

Durant l’intercanvi de bones pràctiques també s’ha visitat els centres de formació dual i també les empreses que col·laboren per veure com es podria implementar aquest sistema de manera més amplia al nostre país.

Aquest intercanvi ha estat possible gràcies als ajuts del FOCIR 2017 i al suport de Diplocat.