Mobilitzacions a Caixa Penedès contra el nou ERO presentat a Banc Mare Nostrum

bmnLa reestructuració afectaria la seu central de Caixa Penedès a Vilafranca, que ocupa 84 treballadors

La Secció Sindical de la UGT a Banco Mare Nostrum (BMN) -que engloba Caixa Penedès, Cajamurcia, CajaGranada i SaNostra- ha convocat mobilitzacions contra el nou procés de reestructuració previst per l’entitat, que preveu retallar 1.163 llocs de treball mitjançant acomiadaments econòmics i forçosos, emprant la reforma laboral i retallant dràsticament el salari dels que continuïin en plantilla.

Aquest és el tercer procés de reestructuració que pateix el Grup BMN, després de 2 Expedients de Regulació d’Ocupació i de les retallades salarials que han patit els treballadors i les treballadores, que han vist minvats els seus ingressos en un 15% en els darrers 3 anys.

A Catalunya, aquesta reestructuració afecta de ple la central de CaixaPenedès (les oficines de CaixaPenedès passaran a ser l’1 de juny Banc Sabadell), que ocupa 84 treballadors i treballadores.

Com a mesura de rebuig, a Catalunya s’han convocat les següents mobilitzacions:

13 de maig, concentració davant seu CaixaPenedès (Polígon Mercaderies, Vilafranca del Penedès), d’11:00 a 11:15 hores.

20 de maig, concentració davant seu CaixaPenedès, d’11 a 12 hores.

22 de maig, gran concentració a Madrid davant la seu central de BMN.

23 de maig, concentració davant seu CaixaPenedès, d’11 a 12 hores.

27 de maig, concentració davant seu CaixaPenedès, d’11 a 12 hores.

Aquestes mobilitzacions culminaran els dies 28 i 29 de maig en dues jornades de vaga de tota la plantilla de Banc Mare Nostrum.