Mobilitzacions a França en contra de la reforma del codi de treball

En el marc de la reunió del CSIR Pirimed que va tenir lloc a Girona el 18 de setembre, els companys dels sindicats francesos ens van explicar les properes mobilitzacions que tindran lloc a França  contra la reforma del codi de treball francès i altres retallades de caire liberal previstes per abans de finals d’any.

La majoria d’organitzacions sindicals franceses s’estan mobilitzant, especialment la CGT, doncs coneixen les conseqüències que va tenir la reforma laboral del 2012 a l’estat espanyol: més precarietat, salaris baixos i cada cop més contractes de caire parcial i de durada molt curta.

Es calcula que a les mobilitzacions del passat 12 de setembre hi va haver 16.000 persones a Toulouse, 20.000 persones a Montpellier, 5.000 persones a Perpinyà i, en definitiva, 223.000 persones a tota França.

El 21 de setembre hi va haver mobilitzacions contra les reformes del codi de treball proposades pel govern de Macron sense estar consensuades amb les organitzacions sindicals.

Hi ha un preavís de vaga al sector dels transports el proper 24 de setembre i mobilitzacions convocades pels pensionistes el dia 28 del mes de setembre doncs el govern proposa modificacions al sistema de pensions, entre les quals hi ha la supressió dels règims especials s’estan proposant deduccions superiors al 1’7%…

El col·lectiu estudiantil també està plantejant mobilitzacions contra les polítiques d’habitatge i la política de beques.

Totes les confederacions franceses convoquen el proper 10 d’octubre per protestar contra la pèrdua de poder adquisitiu dels francesos, que en els darrers 6 anys han vist els seus sous congelats i han perdut al voltant d’un 10% de poder adquisitiu.