Mobilitzacions al sector tèxtil i confecció si continua el bloqueig del conveni

Més de 100 delegades i delegats dels sectors del Tèxtil i la Confecció, reunits avui en l’assemblea conjunta que FICA-UGT i CCOO d’Indústria han celebrat a Barcelona, acorden traslladar als centres de treball el missatge d’una gran mobilització que sigui capaç de desbloquejar la taula del conveni.

La patronal persisteix a boicotejar els punts nuclears de la plataforma de les treballadores i treballadors sense arguments i sense contrapropostes. Temes com els avenços necessaris en polítiques d’igualtat, la recuperació salarial, o l’adequació de la jornada, no estan rebent respostes satisfactòries per part d’una patronal molt allunyada de la realitat.

En un escenari econòmic a l’alça, no s’entén que les pretensions patronals se centrin exclusivament a anul·lar les reivindicacions sindicals, sense cap altre objectiu que el de perpetuar la precarietat instal·lada en el sector, i amb la negativa sistemàtica a la possibilitat de fer un repartiment més just dels beneficis que des de fa mesos s’estan produint a les empreses.

Les delegades i delegats que han participat a l’assemblea hi donen el seu suport i aposten per escalar el conflicte i la tensió tant als centres de treball a través de les assemblees com a la taula de negociació mitjançant les negociadores i negociadors, amb l’objectiu de posar a l’ofensiva el sector per tal de desencallar una situació de bloqueig que només respon a la voluntat de la patronal de seguir perpetuant les retallades de drets i la precarietat.