Mobilitzacions en defensa de les llibertats i del dret a vaga

vaganoesdelicte

Dia Mundial en defensa del Dret a Vaga, convocat per la Confederació Sindical Internacional – #vaganoesdelicte #18F

La Confederació Sindical Internacional (CSI), a la qual pertany la UGT, ha designat el 18 de febrer com a Dia Mundial en Defensa del Dret a Vaga, amb l’objectiu de conscienciar i protegir un dels drets fonamentals de la democràcia. Per aquesta raó s’estan organitzant mobilitzacions arreu del món.

A Espanya i a Catalunya, la UGT i CCOO volem denunciar les agressions i vulneracions de drets fonamentals com el de llibertat sindical i el de vaga, rebutjar la nova Llei de Seguretat Ciutadana (“llei mordassa”) i l’actuació de la fiscalia demanant penes privatives de llibertat per a treballadors i treballadores que han participat a les vagues.

Per aquest motiu, demà dimecres, 18 de febrer, tindran lloc diferents accions reivindicatives.

• A Barcelona hi haurà una gran concentració, a les 17:30 hores, davant de la Delegació del Govern (Mallorca, 278), a la qual hi assistirà el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.
  • A Girona, a les 12h del migdia concentració davant la subdelegació del govern (Avinguda 20 de juny, 2).
  • A Lleida, a les 18h, concentració conjunta davant Subdelegació del Govern (Plaça de la Pau).
  • A Tarragona, taula rodona oberta a les 19 hores a la sala d’actes de l’IMET – Institut Municipal d’Educació de Tarragona (Ramón y cajal, 70).

Podeu llegir el manifest del Dia d’Acció Mundial en defensa del dret a vaga clicant sobre aquest enllaç.