Mobilitzacions per l’ERO presentat per General Electric

generalelectric

Les mobilitzacions seran el 8 d’abril.

Avui ha estat la primera reunió informativa de la direcció de l’empresa General Electric (comprador d’Alstom) amb la representació dels treballadors i les treballadores a nivell estatal.  En aquesta s’han marcat les dates per les properes reunions i els representants de recursos humans de cada sector han presentat un informe explicant la afectació en els diferents centres i per quin motiu es presentarà l’ERO.

A Catalunya hi han dos centres afectats, ambdós dedicats a energies renovables. El de Barcelona, dedicat a l’eòlica (antiga Ecotècnia) i el de Cornellà, dedicat a l’energia hidràulica (disseny, fabricació i posta en marxa de turbines de petita i mitjana potencia).

Un dels projectes que s’han presentat és deixar una única seu per país per cada sector, en el cas de Catalunya la direcció de l’empresa ha pensat en traslladar l’activitat del centre de Cornellà a la planta que la companyia té a Bilbao (que es dedica a crear generadors no turbines). A diferència de la planta de Cornellà la seu de Barcelona continuaria amb la seva activitat ja que no és del mateix sector. Des de la UGT de Catalunya exigim la continuïtat del centre de Cornellà (ja que entenem que a Bilbao no tenen la qualificació ni experiència necessàries per dissenyar turbines hidràuliques) i que es mantinguin els llocs de treball que afecten a Barcelona. L’empresa continua sense presentar cap proposta per evitar l’acomiadament de 300 treballadors i treballadores.

Per una altre banda, des de la direcció de l’empresa s’han plantejat les dates d’aquest procés de negociació. Per un costat, fins que les reunions informatives no acabin a nivell europeu no començaran les negociacions per països. I per l’altre, l’empresa deixa la porta oberta a què els processos de reestructuració podrien modificar-se i es podrien retardar.

Tan UGT com CCOO han arribat a l’acord que mentre no acabi aquest procés informatiu la direcció de l’empresa no podrà du a terme cap reestructuració. A més, a nivell europeu s’ha convocat una concentració a tots el centres de General Electric i en el cas de Catalunya, es farà una manifestació amb la plantilla de Barcelona i de Cornellà conjuntament. La propera reunió serà el proper 31 de març a Madrid.