Moció conjunta en els plens dels Ajuntaments de Santa Coloma de Gramanet i Badalona en defensa de les llibertats i del dret a vaga

La UGT i CCOO del Barcelonès Nord, i les seccions sindicals d’aquests ajuntaments, llegiran la moció en els plens municipals

La UGT i CCOO del Barcelonès Nord, i les seccions sindicals d’ambdós sindicats a l’Ajuntament de Santa Coloma Gramenet, llegiran en el ple municipal del proper dilluns, 23 de febrer, a les 19 hores, una moció conjunta per expressar de forma nítida el rebuig a l’atac contra els drets fonamentals que representarà la nova Llei de Seguretat Ciutadana o “Llei Mordassa”.

El dimarts, 24 de febrer, es repetirà la lectura de la moció de censura a l’Ajuntament de Badalona per part de les seccions sindical de la UGT i CCOO al consistori, i les direccions d’ambdós sindicats al territori. La lectura de la moció de censura tindrà lloc durant el ple municipal, a les 18 hores.

En els últims anys hem viscut una progressiva retallada de drets fonamentals, amb l’objectiu de qüestionar el dret a la llibertat d’expressió i manifestació consagrats en la Constitució, i amenaçats pels projectes de llei de Reforma del Codi Penal, el de Protecció de la Seguretat Ciutadana i la Llei de Propietat Intel•lectual que ha presentat el Govern.

L’efecte combinat de les pròximes reformes de les esmentades lleis pot ser devastador per a les llibertats públiques, tant als carrers com a les xarxes.

Si hi ha un fil conductor comú entre la reforma de la Llei de Seguretat Ciutadana, Codi Penal i Llei de Propietat Intel•lectual, és precisament limitar el dret de reunió, de manifestació i la lliure expressió dels ciutadans.

Aquesta llei, impulsada pel ministeri d’Interior i aprovada en el ple de Congrés amb els vots de PP, ja està en el Senat. En cas de ser aprovada, suposarà una clara reculada social, un anacronisme constitucional i un clar atemptat contra drets i llibertats democràtiques dirigides a restringir el dret de reunió i manifestació.

Amb aquesta Llei, moltes de les mobilitzacions protagonitzades per variades associacions, col•lectius, organitzacions sindicals etc.., serien il•legals i, per tant, objecte potencial de repressió i multa. Això suposa, en la pràctica, reprimir la participació en accions per evitar desnonaments, la realització de concentracions espontànies, com les protagonitzades per treballadors en conflicte laboral o demanant l’alliberament de detinguts en la vaga general, acampades del 15 M, col•locar una pancarta en un edifici públic, etc.