Neix el projecte UGT FICA CALÍ per combatre la discriminació que pateixen les persones gitanes al mercat laboral

Demà dimarts, 9 d’abril, la UGT FICA de Catalunya (Federació d’Indústria, Construcció i Agro) presentarà el seu projecte UGT FICA CALÍ a la Sala Brigades Internacionals de la UGT de Catalunya.

Aquest projecte neix del neguit del nostre sindicat pels importants obstacles que les persones gitanes troben en la seva trajectòria al mercat laboral: la discriminació ètnica continua sent un dels elements fonamentals que dificulten l’accés i la permanència al mercat laboral.

UGT FICA CALÍ neix amb l’objectiu de prevenir, vigilar, atendre i eradicar qualsevol tipus de discriminació laboral i, en concret, per eliminar l’antigitanisme en els centres de treball, donant assessorament, informant sobre drets en igualtat i no discriminació, i detectant i intervenint en qualsevol situació de discriminació a l’empresa. I, sobretot, potenciant la participació del col·lectiu gitano en la nostra organització i acció sindical.

En aquest sentit, l’equip de treball està format per delegats i delegades, secretaris i secretàries general de seccions sindicals, alguns presidents del seu comitè d’empresa, de grans companyies dels sectors de la indústria, la construcció i l’agro.

Programa de la jornada:

11.00 h

• Inauguració de la jornada, a càrrec d’Ester Espigares, secretària d’Igualtat i Formació UGT FICA Catalunya.
  • Presentació del projecte i de l’equip de treball UGT FICA CALÍ: per Nardi Fuertes, secretari d’Acció Sindical UGT FICA Catalunya, i Sonia Rodríguez, portaveu de l’equip de treball UGT FICA CALÍ.

11.45 h La lluita del poble gitano al món laboral:

• Juan de Dios Ramírez Heredia, president de la Unió Romaní, doctor Honoris Causa per la Universitat de Cádiz.
  • Gabriel Gómez, fill d’Helios Gómez, sindicalista antifranquista, pintor, cartellista i poeta gitano.
  • Modera: María Rubia, presidenta de l’Associació Intercultural Nakeramos i membre directiva de la Unió Romaní.

12.30 h Cloenda:

• Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.
  • Antonio J. Rudilla, secretari general UGT FICA Catalunya.