Nissan ofereix al treballador que plegui fins a 60.000 euros per minimitzar l’ERO

elpunt.png Nissan va anunciar ahir la posada en marxa d’un pla de baixes voluntàries incentivades amb l’objectiu de minimitzar l’impacte de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que vol presentar a partir de l’abril. Aquest ERO suposarà la retirada del tercer torn del tot terreny Pathfinder i del pick up Navara, amb 450 acomiadaments. Les indemnitzacions, que seran variables segons els criteris d’antiguitat i categoria professional, aniran des dels 8.000 euros per un mínim d’un any treballat fins al màxim de 60.000 per 17 anys treballats. Els sindicats consideren insuficient aquesta proposta de l’empresa i demanen altres mesures.

El pla de baixes voluntàries incentivades, que és un «pas previ» a la presentació de l’ERO, es va iniciar ahir i estarà vigent fins al 8 de febrer. Segons va informar ahir en una reunió la direcció de Nissan als representants de la plantilla, s’hi podran acollir els treballadors directes o semidirectes dels centres de treball industrials de Barcelona. Les baixes es faran efectives a partir del 30 de març. Els empleats que pleguin voluntàriament percebran una indemnització de 45 dies per any treballat, amb quantitats des de 8.000 euros fins als 60.000 euros.

Nissan va repetir que la situació actual «afecta exclusivament» les línies de producció del Pathfinder i el Navara. En aquest sentit, recorda que l’X-83, que es comercialitza sota les marques de Trafic, Vivaro i Primastar, augmentarà el 2008 el volum de producció de 86.000 a 93.000 unitats. A més, l’activitat comercial a l’Estat no es veurà afectada per aquesta situació, ja que només representa un 10,7% de la producció del Pathfinder i el Navara, unes 11.434 unitats.

La companyia va anunciar dijous passat que presentarà un ERO pel descens d’un 7,3% dels volums previstos per aquest any com a conseqüència de la producció del Navara a Tailàndia i dels impostos mediambientals. Nissan va recordar que havia convertit 465 contractes eventuals en indefinits malgrat no tenir visibilitat de futur.

CAUTELA SINDICAL
Els sindicats van valorar positivament el pla, que ja havien demanat per reduir l’excedent, però el consideren insuficient. Pedro Ayllón, secretari sindical de Sigen-USOC a Nissan, va indicar que «no acollim malament les mesures no traumàtiques», però va afirmar que continua rebutjant l’ERO. Jordi Carmona, secretari sindical de la UGT a Nissan va indicar que la mesura s’havia de prendre amb «cautela». Carmona proposa altres mesures com el pla de prejubilacions o la recol·locació d’empleats. El secretari sindical de CCOO, Javier Pacheco, va assegurar que el pla «no cobrirà» tot l’excedent i vol que es negociïn mesures alternatives per evitar l’ERO. Treballadors i empresa es tornaran a reunir dimarts vinent.

{mxc}