No al tancament del servei d’oncologia pediàtrica del Parc Taulí

Font: Parc Taulí

Des de la UGT del Vallès Occidental considerem injustificat el tancament del Servei d’Oncologia Pediàtrica de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell. Siguin els que siguin els criteris aplicats, econòmics o de qualitat, aquesta decisió precaritza encara més la situació dels serveis sanitaris de la nostra comarca.

Estem convençuts que un centre de referència d’oncologia pediàtrica infantil és necessari i factible també al Vallès Occidental i demanem als responsables polítics autonòmics i municipals que facin el possible per impedir el desmantellament d’aquest servei tan sensible.

Més enllà d’aquesta situació concreta, hi ha d’altres situacions de precarietat que pateixen els centres sanitaris de la comarca que repercuteixen directament en la qualitat del servei que és presta, i evidentment, en la qualitat de vida de les ciutadanes i els ciutadans. I això requereix un debat profund i serè on hem de participar tots. És per això, que emplacem a la Conselleria de Sanitat, al Consell d’alcaldes, a les forces polítiques, als professionals sanitaris, a les Associacions de Veïns, als agents econòmics i socials del territori, a entomar aquest tema com a prioritari i que es convoqui amb caràcter d’urgència una reunió al més alt nivell, per debatre i trobar les solucions i els recursos per fer de la Sanitat Pública al Vallès Occidental  el servei essencial que mereixem.

Aquesta serà una de les propostes que li farem arribar  a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat de Catalunya en la reunió que mantindrem pròximament.