No descartem una vaga a Correus si es perd un terç del seu finançament públic

vaga-correus

La UGT de Catalunya, juntament amb CCOO de Catalunya i CSIF -85% de la representació sindical a Correus- han anunciat aquest matí en roda de premsa la possible convocatòria d’una vaga en el sector de Correus si no es rectifica la retallada d’un terç del finançament públic que el Ministeri de Foment té previst i s’aprova el Pla de prestació del servei universal que preveu la llei postal per garantir la cobertura d’aquest servei públic a aquelles zones del país on la prestació és deficitària però socialment necessària.

Aquest tisorada no només afectarà el compte de resultats de Correus, sinó que precaritzarà l’ocupació, retallarà la plantilla i els seus drets. A Catalunya, Correus ocupa uns 10.000 treballadors i treballadores.

En l’àmbit estatal, les organitzacions sindicals hem iniciat una ronda de contactes i reunions amb els representants polítics amb l’objectiu de posar en marxa una sèrie d’iniciatives orientades a rescatar el finançament retallat en el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat que actualment es debat en el Parlament.