No podrem sortir de la crisi amb empresaris tercermundistes

prisonerLes darreres declaracions de Díaz-Ferrán mostren la mentalitat esclavista de la direcció de la CEOE

Davant les últimes declaracions de l’encara president dels empresaris espanyols, Gerardo Díaz-Ferrán, en què sosté que per sortir de la crisi econòmica només es pot sortir treballant més i guanyant menys, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya vol denunciar l’elevadíssim grau d’hipocresia amb què Díaz-Ferrán planteja la sortida de la crisi. Els treballadors i les treballadores d’empreses com Air Comet, Grupo Marsans, Seguros Mercurio-empreses totes elles presidides pel mateix Díaz-Ferrán- han mostrat la seva “capacitat de sacrifici” no cobrant la seva nòmina durant mesos i mesos, sense que aquest esforç hagi representat la continuïtat de les empreses en qüestió.

Des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya també mostrem la nostra preocupació perquè el màxim representant de l’empresariat a l’Estat espanyol consideri que la productivitat està basada en treballar més hores i la competitivitat, en cobrar menys. Precisament, el salari mig espanyol se situa en 21.500 euros anuals, mentre que la mitjana de la Unió Europea és de 27.036 euros anuals. És a dir, que els salaris espanyols haurien d’incrementar-se en un 25’7% per arribar, almenys, a la mitjana europea. I també cal recordar que, de 2005 a 2008, els salaris han perdut un 0,6% de la seva capacitat adquisitiva, mentre els beneficis empresarials han continuat incrementant-se, així com els sous dels alts directius, que no han conegut la crisi.

Pel que fa a la productivitat, li recordem a Díaz Ferrán que el problema de l’economia espanyola no és treballar més hores, sinó la productivitat d’aquestes hores. En aquest aspecte, cal recordar que al 2007 la productivitat per hora treballada a Espanya fou de 92,5 punts, mentre que a Bèlgica, que no ocupa les primeres posicions, se situà en 124,3 punts, amb unes jornades laborals molt més reduïdes.

Aquesta mentalitat tercermundista i del segle XIX no ens traurà de la crisi. Per aquest motiu, creiem necessari que la classe empresarial es desmarqui d’aquestes propostes retrògades, que ens allunyen encara més de la Unió Europea i, que per descomptat, no suposen cap alternativa per sortir de la crisi. Per sortir de la crisi el que cal és treballar menys hores, però d’una manera més productiva, i salaris més alts vinculats a treballs amb més valor afegit.