Només el 38% de les persones amb discapacitat en edat de treballar són actives laboralment

ni-aixoEl nostre sindicat adverteix que el 2011 va baixar l’activitat d’Inspecció de Treball sobre la contractació de persones amb discapacitat, amb un 19% menys d’actuacions que el 2010

Amb motiu de la commemoració, avui, del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional i Discapacitat, la UGT de Catalunya volem reivindicar la integració de les persones amb discapacitat i instem als governs a no utilitzar la crisi com a excusa per realitzar retallades i retrocessos que agreugin la situació de vulnerabilitat de les persones amb diversitat funcional.

Pel contrari, la UGT de Catalunya reclamen que, ara més que mai, s’han d’activar aquelles mesures encaminades a aconseguir la plena igualtat i la integració real i efectiva de les persones amb diversitat funcional, com també aquelles que garanteixin la sostenibilitat i la qualitat de les prestacions i serveis per a les persones amb dependència.

Aquest 3 de desembre, la UGT de Catalunya hem elaborat l’informe anual sobre la situació laboral de les persones amb discapacitat a Catalunya, que podeu consultar en aquest enllaç.

En aquest informe queden reflectits els greuges que continuen patint les persones amb discapacitat, especialment en relació a l’accés al mercat de treball. Les persones amb diversitat funcional han de lluitar contra les barreres i discriminacions que limiten el seu accés a l’ocupació per poder assolir la seva integració en el mercat de treball: només el 38% de les persones amb discapacitat en edat de treball són actives.

La UGT de Catalunya exigim un foment més decidit de l’ocupació efectiva a les empreses ordinàries de treballadors amb diversitat funcional. És per aquest motiu que la nostra organització volem reclamar un major seguiment sobre els motius al·legats a les sol·licituds d’excepció i les justificacions de les mesures alternatives aprovades. En aquest sentit advertim que al 2011 va baixar l’activitat d’inspecció de treball sobre la contractació de persones amb discapacitat, un 19% menys d’actuacions respecte al 2010, i que les empreses infractores van tenir una clara preferència en acollir-se a mesures alternatives que en la contractació de persones amb discapacitat.

D’altra banda, des de la UGT de Catalunya donem suport als centres, entitats i treballadors i treballadores del sector de la discapacitat que es veuen afectats per les retallades de la Generalitat, i que han convocat aquesta tarda una concentració reivindicativa a les 18.15 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Fins ara les retallades al sector han suposat l’impagament del mes de juliol i retards en els pagaments mensuals als centres i entitats; l’ampliació de les ràtios de fins al 8%; la presentació d’expedients de regulació d’ocupació parcials, temporals o d’extinció de contractes; l’aplicació de les retallades del sector públic als treballadors de centres privats amb negociació col·lectiva pròpia, i tot això en un sector amb salaris molt precaris, que majoritàriament se situen entre el salari mínim interprofessional i els 1.000 euros.

Les retallades de pressupost afecten 7.500 entitats, al voltant de 150.000 usuaris i usuàries, i uns 50.000 treballadors i treballadores, posant en perill, en alguns casos,  la viabilitat de les entitats afectades.