Nota aclaratòria del SAP-UGT de Catalunya sobre l’actuació policial als desnonaments

mossos1

El SAP-UGT de Catalunya vol expressar la seva preocupació per les situacions de violència creixent que s’estan produint als cada cop més habituals desnonaments, i que suposen un risc tant per als agents del Cos de Mossos d’Esquadra com per a les persones que intenten impedir la sortida de les famílies de les seves llars.

En aquest sentit, el nostre sindicat de mossos també vol destacar que troba desproporcionada la quantitat d’efectius destinats a dissuadir aquestes protestes, en relació als necessaris per al propi desnonament. No pot ser que per realitzar un desnonament s’activin efectius com si es tractés d’una manifestació ni que acabin sent els antiavalots els encarregats d’executar la sortida d’una família. Això implicaria entrar en una espiral sense fi. S’està produint un problema i un malestar social que no es resoldrà per més mossos que es destinin a dissuadir protestes contra els desnonaments.

En conseqüència, alertem que aquests operatius creen situacions que tenen com a efecte l’allunyament de la policia respecte a la ciutadania i la projecció d’una imatge d’abús de poder que no es corresponen amb la tasca i l’esperit de servei públic que representa la policia.